Płatności mobilne BLIK dostępne w aplikacji NASZ BANK!

BLIK to metoda płatności, dzięki której łatwo i bezpiecznie zapłacisz w sklepie i przez Internet, dodatkowo możesz wypłacić gotówkę w bankomacie za pomocą jednego kodu cyrowego.

Do płatności BLIK-iem nie potrzebujesz karty płatniczej ani portfela. Wystarczy telefon z dostępem do internetu oraz aplikacja NASZ BANK.

Q&A:

  • Co to jest BLIK?
    BLIK to sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej Nasz Bank.
  • Co umożliwia BLIK dostępny w aplikacji NASZ BANK?
    BLIK umożliwia:

    • dokonanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych,
    • wypłatę i wpłatę gotówki w bankomatach/wpłatomatach
    • generowanie czeków BLIK (9-cio cyfrowy kod) służących do dokonywania płatności i wypłaty gotówki z bankomatów
  • Kto może korzystać z BLIKA?
    Z BLIKA mogą korzystać posiadacza rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego z dostępem do usługi bankowości elektronicznej. Aby korzystać z usługi należy pobrać naszą aplikację mobilną NASZ BANK.
  • Jak zacząć korzystać z BLIKA?
    W aplikacji mobilnej NASZ BANK kliknij przycisk „BLIK” i aktywuj swoje konto.
  • Na jakich telefonach działa BLIK?
    BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android, iOS oraz Windows Phone. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
  • Czy BLIK jest bezpieczny?
    • Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń: po pierwsze, osoba pobierająca aplikację bankową z BLIKIEM musi zostać w odpowiedni sposób zweryfikowana przez bank, tak aby bank mógł przypisać pobraną aplikację do jej rachunku bankowego.

    • Drugim parametrem bezpieczeństwa jest mechanizm dostępu do aplikacji – taki jak np. PIN, odcisk palca lub hasło. Bez nich nie będziemy w stanie dostać się do aplikacji banku.

    • Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

    • Prośba o akceptację płatności, którą użytkownik widzi w swojej aplikacji, zawiera szczegółowe dane transakcji – co najmniej kwotę i odbiorcę płatności, a to kolejny ważny mechanizm bezpieczeństwa. Wypłaty z bankomatów, transakcje w internecie i płatności w sklepach stacjonarnych powyżej 50 PLN muszą być dodatkowo potwierdzone przez użytkownika PINem (chyba, że bank udostępnia klientom zarządzanie takimi limitami). Podawanie danych czy kontakt fizyczny instrumentu płatniczego z terminalem lub bankomatem nie jest wymagany.

  • Gdzie mogę płacić BLIKIEM?
    BLIKIEM możesz płacić w sklepach internetowych i stacjonarnych.
    W sklepach internetowych BLIK zwykle pojawia się jako jedna z wielu opcji na etapie wyboru metody płatności w trakcie zakupów.

Jeśli BLIK nie występuje jako jedna z metod płatności, sprawdź, czy nie znajduje się pod logo integratorów płatności.

Sklepy stacjonarne udostępniające BLIKA oznaczone są naklejką  , możesz też zapytać sprzedawcę, czy sklep przyjmuje płatności BLIKIEM.

Regulamin BLIK