Informacje prawne

Start | Informacje prawne
Polityka informacyjna
Zasady Ładu Korporacyjnego
Anonimowe zgłaszanie naruszeń
Informacja o sytuacji finansowej
Współczynniki kapitałowe
RODO
PEP – wykaz stanowisk i funkcji politycznych
Pełnomocnictwa Agenta Ubezpieczeniowego
Outsourcing
Klauzula informacyjna BIK

Anonimowe zgłaszanie naruszeń

Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie wdrożył zalecenia Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

Wprowadzona procedura dedykowana jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, akcjonariuszom czy członkom organów banku.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary: korupcja, zamówienia publiczne, usługi, produkty i rynki finansowe, przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami, bezpieczeństwo transportu, ochrona środowiska, zdrowie publiczne, ochrona konsumentów, ochrona prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych, inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację pomiędzy nami, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

Zgłoszenia należy dokonywać:

  1. dotyczących osób nie będących członkami Zarządu:
    1. elektronicznie, kierowanych z np. prywatnego adresu e-mail na adres: etyka_pracownik@powislanski.pl
    2. pisemnie, w zamkniętej kopercie opatrzonej klauzulą „Poufne banku” adresowanej: „Prezes Zarządu Powiślańskiego Banku Spółdzielczego w Kwidzynie, 82-500 Kwidzyn, ul. Kopernika 28”, z dodaniem dopisku „do rąk własnych”
    3. osobiście, poprzez zgłoszenie chęci bezpośredniego spotkania jedną z dróg wskazanych w ppkt a do b.
  2. dotyczących członków Zarządu:
    1. elektronicznie, kierowanych z np. prywatnego adresu e-mail na adres: etyka_zarzad@powislanski.pl
    2. pisemnie, w zamkniętej kopercie opatrzonej klauzulą „Poufne banku” adresowanej na adres Banku, „Rada Nadzorcza Powiślańskiego Banku Spółdzielczego w Kwidzynie, 82-500 Kwidzyn, ul. Kopernika 28” z dopiskiem „do rąk własnych”;
    3. osobiście, poprzez zgłoszenie chęci bezpośredniego spotkania zgodnie z ppkt a do b.

 

Informacja o sytuacji finansowej

Wybrane elementy bilansu , rachunku zysków i strat oraz wskaźników efektywności działania Banku wg stanu na dzień 31.12.2023r.

Lp. Wyszczególnienie 31.12.2023r.
1. Suma bilansowa (tys. zł) 1 081 102
2. Depozyty osób prywatnych (tys. zł) 547 325
3. Depozyty pozostałe (tys. zł) 398 467
4. Kredyty i inne należności ogółem (tys. zł) 506 140
5. Wynik na działalności bankowej (tys. zł) 53 941
6. Koszty działania Banku wraz z amortyzacją (tys. zł) 22 686
7. Wynik finansowy brutto (tys. zł) 23 945
8. Wynik finansowy netto (tys. zł) 19 525
9. Kapitał uznany (tys. zł) 99 117
10. *ROE netto annualizowane (%) 20,92
11. ROA netto annualizowane (%) 1,89
12. C/I (%) 42,43
13. Łączny wskaźnik kapitałowy (%) 21,4290

Szczegółowe informacje dotyczące sytuacji ekonomiczno-finansowej za lata ubiegłe znajdują się na stronie internetowej banku www.powislanski.pl w zakładce Raporty.

  • suma bilansowa obrazuje skalę działania Banku
  • *ROE – wskaźnik obrazujący stopę zwrotu z kapitałów własnych (annulizowany wynik netto/średnie kapitały TIER 1)
  • ROA – wskaźnik obrazujący stopę zwrotu z średnich aktywów Banku
  • C/I – relacja kosztów działania Banku wraz z amortyzacją do wyniku na działalności bankowej skorygowanej
    o wynik na pozostałej działalności operacyjnej
  • łączny wskaźnik kapitałowy – określa stopień pokrycia funduszami własnymi aktywów netto i zobowiązań pozabilansowych w zależności od tzw. wag ryzyka.
    prawa bankowego minimalna wartość nie może być niższa niż 8%
  • kapitał uznany – przyjmowany do wyliczenia łącznego wskaźnika kapitałowego

 

Współczynniki kapitałowe

Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie od 2016r. jest uczestnikiem Spółdzielni Systemu Ochrony Zrzeszenia BPS. System ochrony Zrzeszenia zapewnia wsparcie jego uczestników w zakresie płynności i wypłacalności, poprzez stały monitoring bieżącej sytuacji Banku BPS oraz uczestniczących w systemie banków spółdzielczych. (zaświadczenie SSOZ)


Kwartalna informacja o współczynnikach kapitałowych

rok dane na dzień TCR
Łączny współczynnik kapitałowy
Tier 1
Współczynnik kapitału podstawowego
2024 30.06.2024 27,16% 23,23%
2024 31.03.2024 22,18% 18,58%
2023 31.12.2023 21,43% 18,23%
2023 30.09.2023 23,27% 19,59%
2023 30.06.2023 24,53% 20,78%
2023 31.03.2023 21,06% 17,56%
2022 31.12.2022 20,74% 17,36%
2022 30.09.2022 21,13% 17,74%
2022 30.06.2022 21,42% 18,05%
2022 31.03.2022 19,73% 16,40%
2021 31.12.2021 19,27% 16,08%
2021 30.09.2021 19,13% 15,94%
2021 30.06.2021 19,52% 16,27%
2021 31.03.2021 18,49% 15,26%
2020 31.12.2020 18,01% 14,78%
2020 30.09.2020 17,63 % 14,48 %
2020 30.06.2020 17,44 % 14,34 %
2020 31.03.2020 15,74 % 12,87 %
2019 31.12.2019 15,79 % 12,88 %

RODO

Ochrona danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie z siedzibą przy ul. Kopernika 28, 82-500 Kwidzyn – dalej Bank. Kontakt z Administratorem można się uzyskać pocztą elektroniczną:  bank@powislanski.pl, telefonicznie +48 55 261 45 30 lub pisemnie na adres Banku.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych

Inspektorem Ochrony Danych jest Wojciech Iwanow. Kontakt e-mail: iod@powislanski.pl

Adres do korespondencji:
Inspektor Ochrony Danych
Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie
ul. Kopernika 28, 82-500 Kwidzyn

Klauzule informacyjne – Dotyczące kontrahentów Banku

Klauzule informacyjne – Dotyczące klientów i innych osób, których dane przetwarza w związku z czynnościami bankowymi:


Zasady realizacji praw wynikających z RODO

Zasady rozpatrywania wniosków dotyczących obsługi praw klienta i innych osób, których dane dotyczą, w zakresie danych osobowych w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie

Każda osoba fizyczna, której dane przetwarza Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie jest uprawniona do złożenia wniosku w zakresie obsługi praw wynikających z Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 119 z dnia 4 maja 2016 r.) (dalej RODO), a Bank zobowiązany jest do jego rozpatrzenia według poniższych zasad:

  1. Wniosek może być zgłoszony do Banku w każdej chwili.
  2. Bank rozpatruje wniosek złożony przez daną osobę lub osobę działającą w jego imieniu:
  3. niezwłocznie, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, licząc od dnia otrzymania żądania,
  4. w przypadku, gdy żądanie lub liczba żądań ma skomplikowany charakter, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony o kolejne dwa miesiące; w terminie miesiąca od otrzymania żądania Bank poinformuje osobę, która złożyła wniosek listownie o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia,
  5. w przypadku niepodjęcia działań w związku z żądaniem, Bank niezwłocznie – najpóźniej w ciągu miesiąca od otrzymania żądania, poinformuje klienta o powodach nieodjęcia działań oraz możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
  6. W przypadku wniosków dotyczących przetwarzania danych monitoringu wizyjnego Bank może nie być w stanie zidentyfikować Pani/Pana osoby, na podstawie danych zawartych we wniosku. W takim przypadkach na podstawie art. 11 RODO nie będzie w stanie realizować prawidłowo Pani/Pan praw, o ile Pani/Pan nie dostarczy dodatkowych informacji pozwalających na Bankowi na prawidłową identyfikację na nagraniu monitoringu.
  7. Wniosek może być złożony z wykorzystaniem formularza opracowanego przez Bank. Formularz wniosku dostępny jest na stronie internetowej Banku, w dedykowanej zakładce RODO (powislanski.pl/o-banku/rodo.html) lub w Placówkach sprzedażowych Banku, a także w Centrali Banku w Sekretariacie. Wniosek powinien zawierać dane adresowe oraz rodzaj i szczegóły żądania.
  8. Wniosek może być złożony w każdej Placówce sprzedażowej Banku lub Centrali Banku w Sekretariacie lub przesłany drogą pocztową lub poprzez pocztę elektroniczną.
  9. Bank może przed rozpatrzeniem wniosku zwrócić się do osoby składającej wniosek o podanie dodatkowych informacji umożliwiających Bankowi ustalenie tożsamości wnioskodawcy.
  10. Bieg terminu rozpatrywania wniosku rozpoczyna się od dnia otrzymania przez Bank wniosku.
  11. Osoby będące klientami Banku są uprawnione do złożenia reklamacji w przypadku niedotrzymania terminu udzielenia odpowiedzi przez Bank. Informacja o trybie zgłaszania reklamacji dostępna jest na stronie internetowej Banku.
  12. Bank udziela odpowiedzi na wniosek na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub drogą elektroniczną na żądanie osoby wnioskującej.
  13. Bank nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku.
  14. W przypadku, gdy klient składa wniosek w charakterze ubezpieczonego / ubezpieczającego / uprawnionego / uposażonego w umowie ubezpieczenia zawartej za pośrednictwem Banku z zakładem ubezpieczeń z nim współpracującym (dotyczy realizacji praw klienta, którego dane zostały powierzone do przetwarzania Bankowi przez zakład ubezpieczeń będący ich administratorem), Bank informuje zakład ubezpieczeń o złożonym żądaniu realizacji praw klienta w zakresie danych osobowych, przekazując zakładowi ubezpieczeń wniosek. Odpowiedź na wniosek klienta jest w tym przypadku udzielana bezpośrednio przez zakład ubezpieczeń lub przez Bank w terminie i w sposób uprzednio uzgodniony z zakładem ubezpieczeń.
  15. Właściwym dla Banku organem nadzoru w zakresie danych osobowych jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  16. W przypadku pytań dotyczących wniosku prosimy o kontakt Bankiem z pracownikiem Placówki sprzedażowej lub
    z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail: iod@powislanski.pl

Zasady rozpatrywania wniosków dotyczących obsługi praw klienta i innych osób, których dane dotyczą, w zakresie danych osobowych w Powiślańskim Banku Spółdzielczym w Kwidzynie

Wniosek dot. realizacji praw osoby, której dane są przetwarzane w Banku

PEP – wykaz stanowisk i funkcji politycznych

Szanowni Klienci,

W związku z wejściem w życie w dniu 13 lipca 2018 roku Ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne, członkowie rodziny osób zajmujących eksponowane stanowisko polityczne, a także bliscy współpracownicy osób zajmujących eksponowane stanowisko polityczne proszone są o kontakt z właściwą Placówką Banku.

W dniu 27.07.2021 roku zostało ogłoszone rozporządzenie ministra finansów w sprawie wykazu krajowych stanowisk i funkcji publicznych będących na eksponowanym stanowisku publicznym, wchodzi ono w życie z dniem 30.10.2021 roku. (Link)

W myśl przepisów osobami zajmującymi eksponowane stanowiska polityczne (tzw. PEP) są osoby fizyczne zajmujące stanowiska lub pełniące znaczące funkcje publiczne, w tym:

  • szefowie państw, szefowie rządów, ministrowie, wiceministrowie, sekretarze stanu, podsekretarze stanu, w tym Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Prezes Rady Ministrów i wiceprezesi Rady Ministrów,
  • członkowie parlamentu lub podobnych organów ustawodawczych, w tym posłowie i senatorowie,
  • członkowie organów zarządzających partii politycznych,
  • członkowie sądów najwyższych, trybunałów konstytucyjnych oraz innych organów sądowych wysokiego szczebla, których decyzje nie podlegają zaskarżeniu, z wyjątkiem trybów nadzwyczajnych, w tym sędziowie Sądu Najwyższego, Trybunału Konstytucyjnego, Naczelnego Sądu Administracyjnego, wojewódzkich sądów administracyjnych oraz sędziowie sądów apelacyjnych,
  • członkowie trybunałów obrachunkowych lub zarządów banków centralnych, w tym Prezes oraz członkowie Zarządu Narodowego Banku Polskiego,
  • ambasadorowie, charges d’affaires oraz wyżsi oficerowie sił zbrojnych,
  • członkowie organów administracyjnych, zarządczych lub nadzorczych przedsiębiorstw państwowych, w tym dyrektorzy przedsiębiorstw państwowych oraz członkowie zarządów i rad nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa, w których ponad połowa akcji albo udziałów należy do Skarbu Państwa lub innych państwowych osób prawnych,
  • dyrektorzy, zastępcy dyrektorów oraz członkowie organów organizacji międzynarodowych lub osoby pełniące równoważne funkcje w tych organizacjach,
  • dyrektorzy generalni w urzędach naczelnych i centralnych organów państwowych, dyrektorzy generalni urzędów wojewódzkich oraz kierownicy urzędów terenowych organów rządowej administracji specjalnej.

W myśl przepisów osobami znanymi jako bliscy współpracownicy osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne są:

  • osoby fizyczne będące beneficjentami rzeczywistymi osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub trustów wspólnie z osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne lub utrzymujące z taką osobą inne bliskie stosunki związane z prowadzoną działalnością gospodarczą,
  • osoby fizyczne będące jedynym beneficjentem rzeczywistym osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub trustu, o których wiadomo, że zostały utworzone w celu uzyskania faktycznej korzyści przez osobę zajmującą eksponowane stanowisko polityczne.

W myśl przepisów, przez definicję członków rodziny osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne rozumie się:

  • małżonka lub osobę pozostającą we wspólnym pożyciu z osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne,
  • dziecko osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne i jego małżonka lub osoby pozostającej we wspólnym pożyciu,
  • rodziców osoby zajmującej eksponowane stanowisko polityczne.

 

Z poważaniem
Zarząd Powiślańskiego Banku Spółdzielczego w Kwidzynie

 

Pliki do pobrania:

PEP – WYKAZ STANOWISK I FUNKCJI POLITYCZNYCH

OŚWIADCZENIE KLIENTA DOTYCZĄCE PEP

Outsourcing

Wykaz przedsiębiorców wykonujących na rzecz Powiślańskiego Banku Spółdzielczego w Kwidzynie czynności, o których mowa w art.6a ust.1 i 7 w związku z art. 111b ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe

L.p. Podmiot zewnętrzny Adres Miejsce wykonywania działalności Regon
1 IT CARD S.A. 02-231 Warszawa
ul. Jutrzenki 139
EOG 145907986
2 Zakład Usług Informatycznych NOVUM Sp. z o. o. 18-400 Łomża
ul. Spokojna 9 A
EOG 450008792
3 Zakład Usług Informatycznych
Z. Koza Spółka komandytowa
82-400 Sztum
ul. Kalszteina 18
EOG 170127088
4 AUTOPAY S.A. 81-718 Sopot
ul. Powstańców Warszawy 6
EOG 191781561
5 Exea Sp. z o.o. 87-100 Toruń
ul. Włocławska 167
EOG 341137054
6 VERDIT Sp. z o.o. 00-844 Warszawa
ul. Grzybowska 81
EOG 142796693
7 Basement Sp. z o. o.  02-031 Warszawa
ul. Grójecka 4312
EOG 141434321
*EOG – Europejski Obszar Gospodarczy

Klauzula informacyjna BIK

KLAUZULA INFORMACYJNA BIURA INFORMACJI KREDYTOWEJ

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane przez Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie (dalej „Bank”) na podstawie art.105 ust. 1 pkt 1c oraz art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. ustawy Prawo bankowe (dalej „Prawo bankowe”) – do Biura Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jacka Kaczmarskiego 77 a, 02-679 Warszawa (dalej „BIK”). W związku z powyższym BIK – obok Banku – staje się Administratorem Pani/Pana danych osobowych. Niniejszym Powiślański Bank Spółdzielczy w Kwidzynie w imieniu BIK przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych przez BIK, wymaganą przepisami prawa.

  1. Administrator danych
    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Biuro Informacji Kredytowej S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Jacka
    Kaczmarskiego 77a, 02-679 Warszawa (dalej „BIK”).
  2. Dane kontaktowe.
    Z BIK można się skontaktować poprzez adres e-mail: kontakt@bik.pl lub pisemnie (Centrum Obsługi Klienta BIK S.A.,
    02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A). W BIK wyznaczony jest Inspektor Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail: iod@bik.pl lub pisemnie (Inspektor Ochrony Danych, Centrum Obsługi Klienta BIK S.A., 02-676 Warszawa, ul. Postępu 17A). Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
  3. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania
    Pani/Pana dane będą przetwarzane przez BIK w celach:
    1. wykonywania czynności bankowych, w szczególności oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego, w tym z wykorzystaniem profilowania – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są przepisy Prawa bankowego;
    2. statystycznych i analiz, których wynikiem nie są dane osobowe i wynik ten nie służy za podstawę podejmowania decyzji dotyczących konkretnych osób fizycznych – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych wynikający z przepisów Prawa bankowego;
    3. w celu stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105 a ust. 4 Prawa bankowego – podstawą przetwarzania danych osobowych jest przepis Prawa bankowego;
    4. w celu rozpatrywania Pani/Pana potencjalnych reklamacji i zgłoszonych roszczeń – podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora danych, polegający na rozpatrzeniu zgłoszenia będącego przedmiotem reklamacji oraz obrony przez potencjalnymi roszczeniami.
  4. Kategorie przetwarzanych danych
    BIK przetwarza Pani/Pana dane osobowe w zakresie:
    1. dane identyfikujące osobę: PESEL/NIP, imię, nazwisko, dane dotyczące dokumentów tożsamości, nazwisko rodowe, nazwisko panieńskie matki, imię ojca, imię matki, data urodzenia, miejsce urodzenia, obywatelstwo;
    2. dane adresowe i teleadresowe,
    3. dane socjo-demograficzne: informacje o zatrudnieniu lub prowadzonej działalności gospodarczej, wykształcenie, dochody i wydatki, stan cywilny, liczba osób w gospodarstwie domowym, ustrój majątkowy małżonków;
    4. dane dotyczące zobowiązania: źródło zobowiązania, kwota i waluta, numer i stan rachunku, data powstania zobowiązania, warunki spłaty zobowiązania, cel finansowania, zabezpieczenie prawne i przedmiot zabezpieczenia, przebieg realizacji zobowiązania, stan zadłużenia z tytułu zobowiązania na dzień wygaśnięcia zobowiązania, data wygaśnięcia zobowiązania, przyczyny niewykonania zobowiązania lub dopuszczenia się zwłoki, o której mowa w art. 105a ust. 3 ustawy, przyczyny wygaśnięcia zobowiązania, informacja o upadłości konsumenckiej, decyzja kredytowa i dane dotyczące wniosków kredytowych.
  5. Źródło pochodzenia danych.
    BIK pozyskuje Pani/Pana dane osobowe z Banku. Informacja o upadłości konsumenckiej przetwarzana w BIK może pochodzić z Banku oraz z Monitora Sądowego i Gospodarczego.
  6. Okres przez który dane będą przetwarzane.
    Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez BIK:
    1. dla celów wykonywania czynności bankowych, w szczególności dokonywania oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego – przez okres trwania Pani/Pana zobowiązania, a po jego wygaśnięciu – tylko w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana zgody lub spełnienia warunków, o których mowa w art. 105 a ust. 3 Prawa bankowego, przy czym w żadnym wypadku nie dłużej niż przez okres 5 lat po wygaśnięciu zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 5 lat od jego przekazania, z tym, że dane te będą udostępnianie przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy od ich przekazania;
    2. dla celów stosowania metod wewnętrznych oraz innych metod i modeli, o których mowa w art. 105 a ust. 4 Prawa
    bankowego – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania;
    3. dla celów statystycznych i analiz – przez okres trwania zobowiązania oraz przez okres 12 lat od wygaśnięcia zobowiązania, a w zakresie danych wynikających z zapytania przekazanego do BIK – przez okres nie dłuższy niż 10 lat od jego przekazania;
    4. dla celów rozpatrywania Pani/Pana reklamacji i zgłoszonych roszczeń – do momentu przedawnienia Pani/Pana
    potencjalnych roszczeń wynikających z Umowy lub z innego tytułu.
  7. Odbiorcy danych.
    Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane przez BIK podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom wymienionym w art. 105 ust. 4 i 4d Prawa bankowego, a także do rejestru PESEL lub Rejestru Dowodów Osobistych w celu weryfikacji poprawności przekazanych danych osobowych, oraz innym podmiotom współpracującym z BIK, o ile taki podmiot dysponuje Pani/Pana zgodą. Pani/Pana dane osobowe mogą być także przekazywane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu BIK, takim jak dostawcy usług informatycznych – przy czym takie podmioty przetwarzają dane jako podwykonawcy, na podstawie umowy z BIK i wyłącznie zgodnie z poleceniami BIK.
  8. Prawa osoby, której dane dotyczą.
    Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
    W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania
    zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody
    przed jej wycofaniem.
    W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania Umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

EUR/PLN

Kupno 4.2100
Sprzedaż 4.4106

USD/PLN

Kupno 3.8332
Sprzedaż 4.0163

GBP/PLN

Kupno 4.9929
Sprzedaż 5.2903
Facebook ikona