Bezpieczeństwo
Używając karty, możesz czuć się bezpiecznie i nie martwić o utratę gotówki. A kiedy utracisz kartę – zgubisz ją lub karta zostanie skradziona – fakt ten należy niezwłocznie zgłosić w celu jej zastrzeżenia. Od tego momentu Bank ponosi odpowiedzialność finansową za transakcje dokonane przy jej użyciu z wyjątkiem transakcji dokonanych przez Posiadacza karty lub gdy doszło do nich z jego winy umyślnej.
W przypadku utraty karty (zgubienia lub kradzieży) należy niezwłocznie zgłosić ten fakt:
telefonicznie w Centrum Kart (tel. +48 22 539 50 50 – czynny całą dobę) lub w dowolnym centrum Mastercard
osobiście w dowolnej jednostce Banku BPS SA, lub banku spółdzielczego zrzeszonego z Bankiem BPS, wydającej kartę Mastercard lub w innym banku uczestniczącym w systemie Mastercard
Wszystkie transakcje dokonywane kartą w internecie są dodatkowo zabezpieczone silnym uwierzytelnieniem
3D Secure. Oznacza to, że podczas dokonywania transakcji internetowych będziesz proszony w pierwszej kolejności o podanie kodu PIN który należy ustanowić w portalu Kartosfera, a po jego poprawnym wprowadzeniu, otrzymasz jednorazowe hasło SMS.
Wysokość limitów do jakich Bank może nie stosować silnego uwierzytelnienia 3D-Secure (transakcje niskokwotowe):
Jeśli nie chcesz korzystać z silnego uwierzytelnienia 3D Secure dla transakcji niskokwotowych możesz taką funkcjonalność wyłączyć w portalu Kartosfera.
3D Secure jest dodatkowym zabezpieczeniem płatności w internecie. Kiedy płacisz kartą debetową lub kredytową w sieci, po wpisaniu danych karty, musisz potwierdzić transakcję dodatkowo kodem 3D Secure.
Jeśli chcesz nie musisz za każdym razem potwierdzać każdej transakcji internetowej kodem 3D Secure. Dla małych zakupów możesz zrobić wyjątek, wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto w Kartosfera.pl i klikniesz w zakładkę "3D Secure". Tam w sekcji "Transakcje niskokwotowe 3DS" będziesz mógł szybko zdecydować, czy chcesz korzystać z tej opcji.
A co oznacza "małe zakupy"? To pojedyncza transakcja internetowa do 100 PLN, suma transakcji internetowych nie większa niż 400 PLN, oraz liczba następujących po sobie transakcji internetowych nie większa niż 5 szt.
dy dokonasz wypłaty gotówki lub płatności w punktach sprzedaży w dowolnej walucie unijnej innej niż waluta Twojego rachunku, otrzymasz wiadomość SMS z naszego banku. Poinformujemy Cię w niej o łącznych opłatach za przeliczenie waluty, wyrażonych jako wartość procentową naszej marży w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłaszanego przez Europejski Bank Centralny. Powyższą wiadomość będziemy wysyłać dla każdej waluty unijnej raz w miesiącu, po dokonaniu przez Ciebie pierwszej transakcji w danej walucie.
Jeśli zgubisz kartę lub podejrzewasz jej kradzież, zastrzeż ją jak najszybciej. Możesz to zrobić na kilka sposobów: