Przeniesienie rachunku płatniczego

Co oznacza przeniesienie rachunku płatniczego?

To usługa polegająca na przekazaniu do banku przyjmującego (czyli banku do którego przenosimy rachunek) informacji o wszystkich lub niektórych zleceniach stałych oraz regularnie przychodzących na ten rachunek poleceniach przelewu i poleceniach zapłaty.

Jeżeli prowadzisz konto lub kilka kont w innym banku możesz je przenieść do nas jako nowe konto. Jeżeli posiadasz już u nas konto oszczędnościowo-rozliczeniowe możesz przenieść płatności z innego banku na ten właśnie rachunek.

Jak to działa?

  • Zmienia się Twój nr rachunku, jednak wszystkie płatności które robiłeś z dotychczasowego, uwzględnione we wniosku o przeniesienie rachunku ustawione zostają na nowym koncie (zlecenia stałe, polecenia zapłaty). 
  • Możesz przenieść płatności z jednego konta lub z kilku jeżeli prowadzisz więcej niż jeden rachunek, po przeniesieniu rachunku konto w innym banku nie musi zostać zamknięte, możesz z niego korzystać np. jako rachunek dodatkowy.

Usługa przeniesienia rachunku płatniczego dostępna jest w każdym banku działającym na terenie Polski. 

Co zrobić jeśli chcę przenieść konto?

Wniosek o przeniesienie konta można złożyć za pośrednictwem bankowości internetowej, a także w każdej placówce naszego Banku. Usługa przeniesienia rachunku jest bezpłatna.

Więcej informacji na temat przeniesienia rachunku znajdą Państwo w załączonych poniżej dokumentach oraz w naszych placówkach. Zachęcamy do kontaktu z naszymi pracownikami.


Przydatne dokumenty:

Instrukcja przenoszenia rachunków 
Upoważnienie do przeniesienia rachunku płatniczego
Wniosek o przeniesienie rachunku płatniczego