O czym rozmawiają oszuści?
Próbują wystraszyć ofiarę przedstawiając fałszywą informację np. o wykonanych nieautoryzowanych transakcjach lub próbie zaciągnięcia kredytu na dane ofiary. Wykorzystując element zaskoczenia i strach osoby, łatwiej im manipulować dalszą rozmową,
Oszuści przed wykonaniem połączenia przygotowują się do rozmowy, tak by była ona wiarygodna i uśpiła czujność klienta. Przede wszystkim dokonują wyboru, za kogo poda się osoba dzwoniąca. Znane są przypadki, w których przestępcy podszywali się pod:
Co zrobić?
Jeśli odbierzesz taki telefon, najlepiej rozłącz się!
Zadzwoń samodzielnie do swojego Banku i zapytaj, czy opisana wcześniej sytuacja rzeczywiście miała miejsce. Nigdy nie pobieraj aplikacji, o których mówią oszuści – wykorzystują je do przejęcia kontroli nad Twoim urządzeniem i wyłudzenia Twoich danych, w tym dostępu do bankowości elektronicznej.
Ostrzeż swoich bliskich, przede wszystkim osoby starsze. Nie daj się oszukać przestępcom. O każdej takiej próbie poinformuj swój Bank.