Karta VISA Euro – Karta debetowa wydawana do rachunków prowadzonych w walucie Euro. Umożliwia stały dostęp do środków na swoim rachunku walutowym w euro oraz dokonywanie transakcji bezgotówkowych bez ponoszenia dodatkowych opłat.
ZALETY:
VISA Euro to przede wszystkim wygoda oraz bezpieczeństwo Twoich środków podczas wyjazdów zagranicznych.
W wypadku zgubienia lub kradzieży karty niezwłocznie zgłoś ten fakt w jeden z niżej opisanych sposobów:
Wszystkie transakcje dokonywane kartą w internecie są dodatkowo zabezpieczone silnym uwierzytelnieniem
3D Secure. Oznacza to, że podczas dokonywania transakcji internetowych będziesz proszony w pierwszej kolejności o podanie kodu PIN który należy ustanowić w portalu Kartosfera, a po jego poprawnym wprowadzeniu, otrzymasz jednorazowe hasło SMS.
Wysokość limitów do jakich Bank może nie stosować silnego uwierzytelnienia 3D-Secure (transakcje niskokwotowe):
Jeśli nie chcesz korzystać z silnego uwierzytelnienia 3D Secure dla transakcji niskokwotowych możesz taką funkcjonalność wyłączyć w portalu Kartosfera.
Aktywuj kartę w 3 prostych krokach:
- Zaloguj się do portalu na stronie kartosfera.pl;
- Pierwsze logowanie? Wybierz opcję Zarejestruj się i postępuj zgodnie z instrukcją;
- W zakładce Moje karty odszukaj kartę, którą chcesz aktywować;
- Potwierdź aktywację zgodnie z prezentowanymi na ekranie instrukcjami;
- Możesz określić własny PIN w portalu kartosfera.pl lub otrzymasz go osobną przesyłką;
- Gotowe! Karty możesz już używać do płatności!
Kartę możesz aktywować także w oddziale naszego Banku.
Karty wznowione oraz duplikaty możesz również aktywować w bankomacie – wystarczy wykonać dowolną transakcję z użyciem numeru PIN.
W przypadku problemów z aktywowaniem karty skontaktuj się z Infolinią:
801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
(+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
Jeśli zgubisz kartę lub podejrzewasz jej kradzież, zastrzeż ją jak najszybciej. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- telefonicznie poprzez Infolinię Banku
- 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
- (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
- (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy)
- telefonicznie, za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart 828 828 828
- osobiście w jednym z naszych oddziałów
- za pośrednictwem portalu kartowego kartosfera.pl
- za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.
Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu. Oznacza to, że jeśli ktoś dokona Twoją kartą zakupów lub wypłaci z niej pieniądze, utracone środki wrócą na Twoje konto.
Jeśli razem z kartą utraciłeś dokumenty tożsamości, należy je jak najszybciej zastrzec. Nie ryzykuj, że ktoś nieuprawniony skorzysta z Twojej tożsamości i np. weźmie pożyczkę, którą Ty później będziesz musiał spłacić. Dokumenty również możesz zastrzec w naszym Banku.
3D Secure jest dodatkowym zabezpieczeniem płatności w internecie. Kiedy płacisz kartą debetową lub kredytową w sieci, po wpisaniu danych karty, musisz potwierdzić transakcję dodatkowo kodem 3D Secure.
Jeśli chcesz nie musisz za każdym razem potwierdzać każdej transakcji internetowej kodem 3D Secure. Dla małych zakupów możesz zrobić wyjątek, wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto w Kartosfera.pl i klikniesz w zakładkę "3D Secure". Tam w sekcji "Transakcje niskokwotowe 3DS" będziesz mógł szybko zdecydować, czy chcesz korzystać z tej opcji. A co oznacza "małe zakupy"? To pojedyncza transakcja internetowa do 100 PLN, suma transakcji internetowych nie większa niż 400 PLN, oraz liczba następujących po sobie transakcji internetowych nie większa niż 5 szt.
Jak płacić zbliżeniowo?
poinformuj sprzedawcę, że chcesz zapłacić zbliżeniowo
kiedy na czytniku pojawi się kwota do zapłaty sprawdź ją i, jeśli jest poprawna, zbliż kartę do czytnika w oznaczonym miejscu.
Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wyświetli się komunikat, że płatność została przyjęta.
Czy płatności kartą zbliżeniową są bezpieczne?
Tak. Umieszczony w karcie mikroprocesor zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa. Przy płatności zbliżeniowej karta aktywuje się tylko na kilka sekund na wyraźne polecenie terminala płatniczego i działa jedynie w bardzo niewielkiej odległości od czytnika (do 5 cm). Nie jest możliwe przechwycenie informacji przekazywanych tą drogą. Dodatkowo płacąc zbliżeniowo nie przekazujesz karty sprzedawcy – masz ją cały czas przy sobie.
Czy nie ma niebezpieczeństwa, że za tę samą transakcję zapłacę dwa razy?
Nie. Wszystkie terminale działają zgodnie z zasadą "jedna transakcja jedną kartą", to znaczy informacje z karty są odczytywane tylko raz w trakcie dokonywania transakcji. Dodatkowym zabezpieczeniem jest to, że każda transakcja musi zostać zakończona lub anulowana, zanim będzie możliwe dokonanie kolejnej.
Czy nie ma ryzyka, że kartą zbliżeniową przypadkowo zapłacę za nie swoje zakupy?
Nie. Karta z funkcjonalnością zbliżeniową sama z siebie nie wysyła jakichkolwiek informacji. W portfelu użytkownika pozostaje "bezczynna". Przy płatnościach zbliżeniowych mikroprocesor na karcie aktywuje się na kilka sekund dopiero wtedy, gdy otrzyma sygnał ze strony czytnika kart zbliżeniowych. Sam czytnik też pozostaje "bezczynny" – aktywuje się na krótką chwilę na polecenie terminala płatniczego po tym, jak sprzedawca wprowadzi kwotę konkretnej transakcji
Gdy dokonasz wypłaty gotówki lub płatności w punktach sprzedaży w dowolnej walucie unijnej innej niż waluta Twojego rachunku, otrzymasz wiadomość SMS z naszego banku. Poinformujemy Cię w niej o łącznych opłatach za przeliczenie waluty, wyrażonych jako wartość procentową naszej marży w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłaszanego przez Europejski Bank Centralny. Powyższą wiadomość będziemy wysyłać dla każdej waluty unijnej raz w miesiącu, po dokonaniu przez Ciebie pierwszej transakcji w danej walucie.